• Zobacz więcej

Zamiast wędliny

ntdl19 1

Soja, groch, fasola, cieciorka i soczewica to wartościowe rośliny, które w odpowiednich kombinacjach mogą zastąpić białko mięsne. Rośliny te możesz miksować z oliwą z oliwek i różnymi dodatkami. Otrzymasz w ten sposób wartościowe i pyszne pasty, które są lepszą i zdrowszą alternatywą dla wędlin.

Smalczyk wegański
− 2 szklanki fasoli,
– 2 duże cebule,
– duże, kwaśne jabłko,
– 4 łyżki sosu sojowego,
– łyżeczka pieprzu ziołowego,
– 3 listki laurowe,
– 5 ziarenek ziela angielskiego,
– 1/2 łyżeczki majeranku,
– sól do smaku,
– olej rzepakowy do smażenia.

Fasolę opłucz i namocz na kilka godzin. Zalej świeżą wodą i zagotuj. Wodę odlej, wlej świeżą, posól i ugotuj fasolę do miękkości. Przestudzone ziarna zmiksuj. Cebulę obierz i posiekaj. Jabłko zetrzyj na tarce o dużych oczkach. Na patelni rozgrzej trochę oleju razem z listkiem laurowym i zielem angielskim. Wrzuć cebulę, jabłko i duś do miękkości. Wyjmij listki i ziele. Do fasoli dodaj cebulkę z jabłkiem, pieprz ziołowy, sos sojowy, majeranek i wszystko zmiksuj. Wstaw na noc do lodówki, by smaki się „przegryzły”. Smalczyk jest pyszny z kiszonym ogórkiem.

Ada
Gazeta Sołecka, nr 1/2019, str. 12