mntr2017

Śniadanie jedz jak król…

fist

…obiad jak książę a kolację jak żebrak. To popularne powiedzenie nie traci na aktualności. każdy, niezależnie czy dziecko czy dorosły powinien  rozpoczynać dzień bogatym w składniki odżywcze śniadaniem.
W przypadku naszych pociech jest to szczególnie istotne, gdyż ich organizmy rosną i potrzebują dobrego budulca. Pierwsze śniadanie ma wpływ na samopoczucie, pamięć i koncentrację. Wyrównuje poziom cukru we krwi po długotrwałej, nocnej przerwie od ostatniego posiłku. Brak śniadania skutkuje uczuciem zmęczenia, gorszym nastrojem oraz problemami ze skupieniem się na zajęciach szkolnych.
Wskazanymi produktami w diecie ucznia są pełnoziarniste produkty zbożowe. Na zdrowe śniadanie proponuję domowej roboty granolę. Dzieci uwielbiają chrupać, a w tej granoli chrupią orzeszki, nasiona słonecznika i uprażone płatki.
Granola orzechowa
500 g. płatków owsianych górskich, 200 g. płatków owsianych błyskawicznych, 100 g. posiekanych orzechów laskowych, 100 g. nasion słonecznika, 2 łyżki miodu, 2 łyżki oleju kokosowego, szklanka świeżo wyciśniętego soku jabłkowego lub startego na drobnych oczkach jabłka.
Miód podgrzej z olejem kokosowym, ostudź i wymieszaj z sokiem. Połącz ze sobą suche składniki i dokładnie wymieszaj z częścią płynną. Powstałą masę wyłóż na dużą blachę i piecz w temperaturze 180 °C do uzyskanie złotego koloru. Podczas pieczenia granolę często mieszaj. Doskonale smakuje z ciepłym mlekiem, jogurtem lub jako sucha, chrupiąca przekąska.

Renata Gutt
Gazeta Sołecka nr 10(2018), str. 12