gits2
Najlepsi Sołtysi Roku 2016 wybrani!

Najlepsi Sołtysi Roku 2016 wybrani!

Kapituła Konkursu pod przewodnictwem redaktor naczelnej „Gazety Sołeckiej” Joanny Iwanickiej nadała równorzędny tytuł „Sołtys Roku 2016” dwunastu...

"Poradnik radnego i sołtysa"

– doskonały  prezent na Dzień Sołtysa Możesz zamówić pod tym adresem : zamówienie

Uwaga! Zmiana adresu redakcji!

Uwaga! Zmiana adresu redakcji!

Nowy adres:„Gazeta Sołecka”ul. Puławska 3 lok. 2,  02-515 Warszawa

  • Najlepsi Sołtysi Roku 2016 wybrani!

    Najlepsi Sołtysi Roku 2016 wybrani!

  • "Poradnik radnego i sołtysa"

  • Uwaga! Zmiana adresu redakcji!

    Uwaga! Zmiana adresu redakcji!

2017 03

croute

STYLBET reklama maa
baner int 450-x-100px internetowy

 

akte2

Orzechy

orzechy1

Mimo że są dość kaloryczne, to najzdrowsza przekąska i doskonały dodatek do wielu potraw. Jeśli nie jesteś na nie uczulona, koniecznie włącz orzechy do swojej diety, bo dzięki zawartej w nich witaminie E poprawi się wygląd skóry, wzmocnią się włosy i paznokcie. Ale spożywanie orzechów to też mnóstwo korzyści zdrowotnych i przede wszystkim dlatego warto włączyć orzechy do codziennej diety.

Wszystkie orzechy są wysokokaloryczne, a orzechy włoskie są rekordzistami. W 100 g jest aż 645 kcal. Co prawda siedem orzechów włoskich ma tyle samo kalorii co pączek, ale warto je wybrać − zamiast pustych kalorii zawierają pełnowartościowe białko i dużą porcję najszlachetniejszego tłuszczu, co jest ważne, zwłaszcza jeśli nie jesz mięsa i ryb. Garść orzechów dziennie, to też spora dawka witaminy E i magnezu.
Zawarte w orzechach liczne składniki odżywcze pomagają w prawidłowym funkcjonowaniu organizmu. Naukowo udowodniono, że osoby jadające orzechy w różnej postaci pięć razy w tygodniu są o ponad 20% mniej narażone na choroby serca i nowotwory. Orzechy przyczyniają się do zmniejszenia stężenia złego cholesterolu, zawierają zdrowe dla serca tłuszcze oraz błonnik, który zmniejsza dolegliwości sercowe. Orzechy są również bogate w argininę − aminokwas, który przekształca się w organizmie w tlenek azotu, przez co zwiększa światło naczyń krwionośnych poprzez rozluźnienie mięśni gładkich.
Ponadto orzechy zawierają wiele witamin i składników mineralnych, takich jak: magnez, potas czy fosfor i nie bez przyczyny nazywane są pożywieniem dla mózgu. Mają bowiem dobroczynny wpływ na sprawność umysłową, koncentrację i pamięć. Regularne ich spożywanie spowalnia procesy starzenia się komórek nerwowych, a zawarty w orzechach kwas foliowy zapobiega występowaniu zaburzeń poznawczych.
Orzechy obniżają też poziom cukru we krwi i mają działanie antydepresyjne. Skutecznie przeciwdziałają smutkom i lękom, dlatego zaleca się je osobom przemęczonym i mającym skłonność do melancholii czy depresji.

DOMOWA APTECZKA
Surówka piękności. Do jogurtu wsyp 3–4 łyżki płatków kukurydzianych i 6–7 łyżek posiekanych orzechów włoskich. Całość dobrze wymieszaj i zjedz zamiast śniadania lub kolacji, najlepiej co drugi dzień.

NA TOALETCE
Peeling migdałowy. Odrobinę kremu wymieszaj z posiekanymi migdałami. Delikatnie rozcierając nałóż na twarz na 2–3 min., po czym spłucz letnią wodą.
Peeling orzechowy. Podobnie jak w peelingu migdałowym − wymieszaj posiekane orzechy z kremem. Peeling z orzechów włoskich jest mocniejszy niż z migdałów, dlatego nie powinny go stosować osoby z delikatną skórą.

Ewa Plewka